Inteligo jest internetowym brandem PKO Banku Polskiego. Można by się spodziewać, że w tym przypadku zamknięcie rachunku przez system bankowości internetowej to opcja podstawowa i obowiązkowa. Niestety, online możesz otworzyć wszystkie produkty Inteligo, ale zamknąć już nie. W jaki więc sposób zamknąć konto w Inteligo?
Zamykanie konta w Inteligo
Możesz zamknąć rachunek osobisty w Idea Banku na dwa sposoby:
– mailowo, wysyłając odpowiednie pismo, ale poświadczone podpisem cyfrowym,
– listownie, wysyłając wypowiedzenie za pośrednictwem poczty.
Likwidacja karty do konta w Inteligo
Na szczęście z zamknięciem karty nie będzie tylu problemów, co z samym rachunkiem. Jeśli chcesz się pozbyć tylko karty debetowej do konta, to możesz to zrobić online lub telefonicznie.
- Telefonicznie:
zadzwoń na infolinię pod numer 800 121 121 lub +48 81 535 67 89. - Online: zaloguj się do bankowości internetowej Inteligo, wejdź w zakładkę Karty → Karty płatnicze → Zastrzeż
Zastrzeżona karta debetowa nie zostanie automatycznie wznowiona!
Zamknięcie konta w Inteligo – mailowo
Jeśli nie chcesz wychodzić z domu w celu wysłania wypowiedzenia pocztą, możesz to zrobić, wysyłając odpowiedniego e-mail. Jest jedno „ale”. Dyspozycję musisz podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym (cyfrowym).
W jaki sposób można zamknąć konto mejlowo?
- Wypełnij, zeskanuj lub zrób zdjęcie wypełnionego wypowiedzenia.
- Podpisz dokument elektronicznym podpisem kwalifikowanym*.
* Podpis cyfrowy, inaczej zwany podpisem elektronicznym (z ang. DSA – Digital Signature, Electronic Signature, Digital Signature Algorithm) to dane w postaci elektronicznej służące (przy wymianie informacji drogą elektroniczną) do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny i do potwierdzania autentyczności dokumentu. Podpis ten musi spełniać określone wymagania UE. Jest to specjalne urządzenie służące do składania podpisu: czytnik kart USB, PCMCIA lub token. Możesz go kupić u jednego z dostawców, a jego cena zależy od sprzedawcy i parametrów, lecz jest to koszt ok. 200 – 300 zł. - Wyślij dokument na adres:
inteligo@inteligo.pl
Zamknięcie konta w Inteligo – listownie
Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem będzie wysłanie wypowiedzenia umowy rachunku pocztą. Zrób to listem poleconym priorytetowym z potwierdzeniem odbioru
- Napisz wypowiedzenie o konto i kartę do konta. Aktualny wzór znajdziesz tutaj: wypowiedzenie umowy konta Inteligo.
Pamiętaj o umieszczeniu poprawnych danych osobowych, adresowych, numeru PESEL, numeru telefonu oraz numeru konta. - Podpisz pismo identycznym wzorem podpisu, jaki złożyłeś w banku.
- Wyślij wypowiedzenie na adres banku:
INTELIGO PKO BP SA
ul. Partyzantów 15
22-411 Zamość
Likwidacja konta w Inteligo – o czym warto pamiętać?
Standardowy okres wypowiedzenia w Inteligo wynosi 30 dni. Oznacza to, że w tym czasie konto będzie nadal aktywne, a co się z tym wiąże – bank będzie pobierał za nie należne opłaty.
Zostawiając na koncie środki, nie zapomnij podać w wypowiedzeniu numeru konta, na który bank przeleje Twoje pieniądze. Za przelew środków na inne konto nic nie zapłacisz.
Czy zamknięcie konta w Inteligo kosztuje?
Za zamknięcie konta w Inteligo nic zapłacisz, jednak pamiętaj o tym, że należy zostawić na koncie kilka złotych. Dlaczego? Po złożeniu wypowiedzenie jest jeszcze jeden cały miesiąc rozliczeniowy, w którym bank nalicza opłaty za prowadzenie rachunku. Jeśli więc na Twoim koncie nie byłoby odpowiedniej kwoty, utworzyłby się debet, a bank nie zamknąłby rachunku. By nie dopuścić do takiej sytuacji, pamiętaj, by przed likwidacją nie czyścić konta do zera.