Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Banki walczą o nowych klientów, oferując im coraz więcej udogodnień. Niestety, coraz częściej zapominają o swoich stałych, wiernych klientach, którzy często muszą się mierzyć z podwyżkami i niekorzystnymi zmianami opłatami. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego rachunku w Santander Bank Polska, to sprawdź, jak z niego zrezygnować.

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Możesz zamknąć rachunek osobisty w Santander Bank Polska na cztery sposoby:

  • osobiście, odwiedzając oddział banku,
  • listownie, wysyłając wypowiedzenie,
  • online, wykonując wideorozmowę,
  • telefonicznie, dzwoniąc na infolinię banku.

Zamknięcie konta w placówce

Jeśli preferujesz tradycyjną metodę komunikacji z bankiem, to wybierz się osobiście do jednego z oddziałów banku.

  1. Znajdź najbliższy oddział Santander Bank Polska lista oddziałów Santander Bank Polska.
  2. Weź ze sobą ważny dowód osobisty.
  3. Złóż wypowiedzenie umowy o konto i kartę debetową do konta.

Zamknięcie konta listownie

Jeśli wolisz skorzystać z opcji wysłania wypowiedzenia listownie, to musisz pamiętać o jednej bardzo istotnej kwestii. Bank wymaga potwierdzenia tożsamości i własnoręczności złożonych podpisów przez notariusza lub inny podmiot upoważniony do jego wykonania. Pamiętaj więc o dołączeniu takiego pisma lub po prostu skorzystaj z innej opcji likwidacji konta…

  1. Napisz wypowiedzenie o konto i kartę do konta.
  2. Podpisz pismo identycznym wzorem podpisu, jaki złożyłeś w banku.
    Dołącz potwierdzenie notariusza dotyczące tożsamości i zgodności podpisów.
  3. Wyślij wypowiedzenie na adres banku:

    Santander Bank Polska S.A.
    al. Jana Pawła II 17
    00-854 Warszawa

Zamknięcie konta online

Najnowsza i najprostsza z opcji likwidacji konta w Santander Bank Polska to wideorozmowa z doradcą online. Jak to zrobić? Włącz swój komputer i wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej Santander Bank Polska
  2. W lewym menu kliknij w Twoje sprawy -> wybierz zakładkę Twoje produkty → Konta -> Pozostałe sprawy
  3. Kliknij w zakładkę Zrezygnuj z Konta i wybierz opcję Wideo.
  4. Zostaniesz połączony z doradcą online, który przeprowadzi Cię przez proces likwidacji konta.

Zamknięcie konta przez telefon

Możesz połączyć się z konsultantem infolinii Santander Bank Polska w celu zamknięcia rachunku osobistego. Zadzwoń pod właściwy numer:

  • 1 9999 – dzwoniąc na ogólny numer infolinii
  • +61 856 54 62 – telefonując bezpośrednio do działu likwidacji  (9.00-17.00).

Likwidacja karty do konta

Santander Bank Polska umożliwia dwa szybkie i skuteczne sposoby zamknięcie karty debetowej do konta. Jak pozbyć się karty?

  • Zadzwoń na infolinię banku pod numer 1 9999 i powiedz, że chcesz zamknąć (nie zastrzec! – wówczas otrzymasz automatycznie nową kartę) swoją debetówkę. Podczas rozmowy będziesz musiał podać hasło do kontaktu z konsultantem, swój numer PESEL oraz zadeklarować, że samodzielnie zniszczysz kartę.
  • Zaloguj się do bankowości internetowej Santander Bank Polska i wybierz zakładkę Twoje sprawy -> Karty -> Likwidacja. Z listy wybierz opcję Wideo, dzięki czemu połączysz się z konsultantem i odbędziecie wideorozmowę.

Likwidacja konta w Santander Bank Polska – o czym warto pamiętać?

Okres wypowiedzenia w tym banku wynosi 30 dni i jest liczony od dnia, w którym pismo wpłynęło do banku. Zostaw więc na rachunku parę groszy – bank w tym czasie pobierze ewentualne opłaty związane z obsługą konta i karty debetowej. Jeśli na Twoim rachunku nie będzie odpowiedniej kwoty, to proces likwidacja konta nie powiedzie się, a Ty zostaniesz z debetem.

Czy zamknięcie konta w Santander Bank Polska kosztuje?

Zamknięcie konta w Santander Bank Polska jest darmowe. Tak jak wspomniałam powyżej, musisz jednak zostawić na koncie kilka lub kilkanaście złotych, ponieważ w okresie wypowiedzenia bank nalicza opłaty związane z prowadzeniem rachunku.

Powiązane artykuły