Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Banki walczą o nowych klientów, oferując im coraz więcej udogodnień. Niestety, coraz częściej zapominają o swoich stałych, wiernych klientach, którzy często muszą się mierzyć z podwyżkami i niekorzystnymi zmianami opłatami. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego rachunku w Santander Bank Polska, to sprawdź, jak z niego zrezygnować.
Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?
Możesz zamknąć rachunek osobisty w Santander Bank Polska na cztery sposoby:
- osobiście, odwiedzając oddział banku,
- listownie, wysyłając wypowiedzenie,
- online, wykonując wideorozmowę,
- telefonicznie, dzwoniąc na infolinię banku.
Zamknięcie konta w placówce
Jeśli preferujesz tradycyjną metodę komunikacji z bankiem, to wybierz się osobiście do jednego z oddziałów banku.
- Znajdź najbliższy oddział Santander Bank Polska lista oddziałów Santander Bank Polska.
- Weź ze sobą ważny dowód osobisty.
- Złóż wypowiedzenie umowy o konto i kartę debetową do konta.
Zamknięcie konta listownie
Jeśli wolisz skorzystać z opcji wysłania wypowiedzenia listownie, to musisz pamiętać o jednej bardzo istotnej kwestii. Bank wymaga potwierdzenia tożsamości i własnoręczności złożonych podpisów przez notariusza lub inny podmiot upoważniony do jego wykonania. Pamiętaj więc o dołączeniu takiego pisma lub po prostu skorzystaj z innej opcji likwidacji konta…
- Napisz wypowiedzenie o konto i kartę do konta.
- Podpisz pismo identycznym wzorem podpisu, jaki złożyłeś w banku.
Dołącz potwierdzenie notariusza dotyczące tożsamości i zgodności podpisów. - Wyślij wypowiedzenie na adres banku:
Santander Bank Polska S.A.
al. Jana Pawła II 17
00-854 Warszawa
Zamknięcie konta online
Najnowsza i najprostsza z opcji likwidacji konta w Santander Bank Polska to wideorozmowa z doradcą online. Jak to zrobić? Włącz swój komputer i wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do bankowości internetowej Santander Bank Polska
- W lewym menu kliknij w Twoje sprawy -> wybierz zakładkę Twoje produkty → Konta -> Pozostałe sprawy
- Kliknij w zakładkę Zrezygnuj z Konta i wybierz opcję Wideo.
- Zostaniesz połączony z doradcą online, który przeprowadzi Cię przez proces likwidacji konta.
Zamknięcie konta przez telefon
Możesz połączyć się z konsultantem infolinii Santander Bank Polska w celu zamknięcia rachunku osobistego. Zadzwoń pod właściwy numer:
- 1 9999 – dzwoniąc na ogólny numer infolinii
- +61 856 54 62 – telefonując bezpośrednio do działu likwidacji (9.00-17.00).
Likwidacja karty do konta
Santander Bank Polska umożliwia dwa szybkie i skuteczne sposoby zamknięcie karty debetowej do konta. Jak pozbyć się karty?
- Zadzwoń na infolinię banku pod numer 1 9999 i powiedz, że chcesz zamknąć (nie zastrzec! – wówczas otrzymasz automatycznie nową kartę) swoją debetówkę. Podczas rozmowy będziesz musiał podać hasło do kontaktu z konsultantem, swój numer PESEL oraz zadeklarować, że samodzielnie zniszczysz kartę.
- Zaloguj się do bankowości internetowej Santander Bank Polska i wybierz zakładkę Twoje sprawy -> Karty -> Likwidacja. Z listy wybierz opcję Wideo, dzięki czemu połączysz się z konsultantem i odbędziecie wideorozmowę.
Likwidacja konta w Santander Bank Polska – o czym warto pamiętać?
Okres wypowiedzenia w tym banku wynosi 30 dni i jest liczony od dnia, w którym pismo wpłynęło do banku. Zostaw więc na rachunku parę groszy – bank w tym czasie pobierze ewentualne opłaty związane z obsługą konta i karty debetowej. Jeśli na Twoim rachunku nie będzie odpowiedniej kwoty, to proces likwidacja konta nie powiedzie się, a Ty zostaniesz z debetem.
Czy zamknięcie konta w Santander Bank Polska kosztuje?
Zamknięcie konta w Santander Bank Polska jest darmowe. Tak jak wspomniałam powyżej, musisz jednak zostawić na koncie kilka lub kilkanaście złotych, ponieważ w okresie wypowiedzenia bank nalicza opłaty związane z prowadzeniem rachunku.