Jak zamknąć konto w Banku Millennium?

Bank Millennium idzie z duchem czasu, oferując swoim klientom nie tylko świetny system bankowości online i intuicyjną aplikację, lecz także trzy bardzo wygodne sposoby likwidacji konta. Jakie? O tym poniżej.

Zamykanie konta w Banku Millennium

By zamknąć rachunek osobisty w Millennium Banku, wybierz jeden ze sposobów:
  • osobiście w dowolnej placówce Banku Millennium,
  • telefonicznie, dzwoniąc na infolinię banku: 519 284 040 lub (+48) 22 598 40 40 lub 801 331 331,
  • online – za pomocą systemu transakcyjnego Millenet,
  • korespondencyjnie, wysyłając pismo listownie.

Zamknięcie karty do konta Banku Millennium

  1. Zamknięcie karty w oddziale banku:
    – odwiedź dowolną placówkę banku i zrezygnuj z karty.
  2. Zamknięcie karty przez internet:
    – zaloguj się do systemu bankowości internetowej Banku Millenium, przejdź do sekcji Karty, Zastrzeganie karty i zastrzeż kartę.
  3. Zamknięcie karty w aplikacji mobilnej
  4. Zamknięcie karty przez telefon:
    – zadzwoń na infolinię banku pod nr tel.
    • 801 331 331  ( z tel. komórkowych),
    • (+48) 22 598 40 40 (z tel. stacjonarnych).

Zamknięcie konta w placówce Banku Millenium

Standardowy okres wypowiedzenia umowy rachunku wynosi 30 dni. Musisz więc zostawić na koncie środki na obsługę karty i konta, ponieważ bank naliczy z tego tytułu po raz ostatni miesięczne opłaty zgodne z regulaminem Twojego rachunku. Jeśli pieniędzy będzie zbyt mało, to bank nie zamknie konta, a co więcej, naliczy odsetki od zadłużenia. Zostaw więc na koncie min. kilkanaście złotych.

  1. Udaj się do najbliższego oddziału banku z dowodem osobistym.
  2. Podejdź do okienka i powiedz doradcy o tym, że chcesz zamknąć konto.
    Po przeprowadzeniu krótkiego wywiadu, doradca poinformuje, że twój wniosek został przyjęty. O co możesz być zapytany? O to, jakie produkty chcesz zamknąć, o powody zamknięcia konta i o nr konta, na który mają zostać przelane pozostałe po zamknięciu środki. Niestety, musisz się też przygotować na serię pytań na temat tego, dlaczego rezygnujesz z usług banku.
  3. Z chwilą przyjęcia przez doradcę twojego wniosku rozpocznie się 30-dniowy okres wypowiedzenia.

Po tym czasie twoje konto i produkty z nim powiązane zostaną zamknięte.

Zamknięcie konta w Millennium Banku za pomocą systemu transakcyjnego MilleNet

Bank Millennium mnie bardzo pozytywnie zaskoczył, ponieważ umożliwia swoim klientom zamknięcie konta całkowicie online za pośrednictwem platformy transakcyjnej MilleNet. Z jej poziomu, składając jedną, prostą dyspozycję, można zamknąć konto i powiązane z nim produkty, tzn. kartę debetową, limit w koncie czy lokatę.

  1. Zaloguj się na swoje konto w systemie MilleNet.
  2. Kliknij w prawym górnym rogu swoje imię i nazwisko, a następnie  Wnioski i umowy Zamykanie konta w MilleNet.
  3. Wybierz z listy konta, które mają zostać zamknięte.
    Uwaga: Jeśli otwierałeś konto osobiste z lokatą lub kontem oszczędnościowym w pakiecie, to zamknięcie ROR-u będzie jednoznaczne z zamknięciem lokaty lub konta oszczędnościowego.
  4. Wskaż numer rachunku, na który mają zostać przelane pieniądze pozostałe po zamknięciu.
  5. Wskaż powód zamknięcia konta (spokojnie, to jest pytanie zamknięte, a do wyboru masz  kilka opcji).
  6. Potwierdź SMS-em złożoną w banku dyspozycję.

W momencie dostarczenia SMS-a rozpocznie się 30-dniowy okres wypowiedzenia.

Pamiętaj! Jeśli bank zmienia opłaty lub regulamin produktu, możesz skorzystać z natychmiastowego trybu rozwiązania umowy. W innych przypadkach możesz wnioskować o regulaminowe rozwiązanie z 30-dniowym okresem wypowiedzenia.

O tym pamiętaj, zamykając konto:

  1. Zostaw pieniądze na uregulowanie opłaty za obsługę konta i utrzymanie karty.
  2. Składając wniosek o zamknięcie rachunku, rezygnujesz również (oczywiście, jeśli korzystałeś) z powiązanych z nim produktów: kart debetowych, kont oszczędnościowych, lokat, ubezpieczeń itp.

Na szczęście Bank Millennium nie pobierze od Ciebie żadnej opłaty ani za zamknięcie rachunku, ani za przelanie pozostałych pieniędzy na nowe konto, w związku z czym na koncie muszą zostać tylko pieniądze na opłacenie obsługi konta. Pamiętaj jednak, że likwidacja konta nie jest równoznaczna z tym, że bank wykreśla cię ze swojej listy mailingowej. Jeśli zakładając konto, wyraziłeś zgody marketingowe, to musisz je teraz odwołać. Niestety, możesz to zrobić tylko w placówce banku.

Powiązane artykuły