Bank Millennium idzie z duchem czasu, oferując swoim klientom nie tylko świetny system bankowości online i intuicyjną aplikację, lecz także trzy bardzo wygodne sposoby likwidacji konta. Jakie? O tym poniżej.
Zamykanie konta w Banku Millennium
By zamknąć rachunek osobisty w Millennium Banku, wybierz jeden ze sposobów:
|
Zamknięcie karty do konta Banku Millennium
- Zamknięcie karty w oddziale banku:
– odwiedź dowolną placówkę banku i zrezygnuj z karty. - Zamknięcie karty przez internet:
– zaloguj się do systemu bankowości internetowej Banku Millenium, przejdź do sekcji Karty, Zastrzeganie karty i zastrzeż kartę. - Zamknięcie karty w aplikacji mobilnej
- Zamknięcie karty przez telefon:
– zadzwoń na infolinię banku pod nr tel.
• 801 331 331 ( z tel. komórkowych),
• (+48) 22 598 40 40 (z tel. stacjonarnych).
Zamknięcie konta w placówce Banku Millenium
Standardowy okres wypowiedzenia umowy rachunku wynosi 30 dni. Musisz więc zostawić na koncie środki na obsługę karty i konta, ponieważ bank naliczy z tego tytułu po raz ostatni miesięczne opłaty zgodne z regulaminem Twojego rachunku. Jeśli pieniędzy będzie zbyt mało, to bank nie zamknie konta, a co więcej, naliczy odsetki od zadłużenia. Zostaw więc na koncie min. kilkanaście złotych.
- Udaj się do najbliższego oddziału banku z dowodem osobistym.
- Podejdź do okienka i powiedz doradcy o tym, że chcesz zamknąć konto.
Po przeprowadzeniu krótkiego wywiadu, doradca poinformuje, że twój wniosek został przyjęty. O co możesz być zapytany? O to, jakie produkty chcesz zamknąć, o powody zamknięcia konta i o nr konta, na który mają zostać przelane pozostałe po zamknięciu środki. Niestety, musisz się też przygotować na serię pytań na temat tego, dlaczego rezygnujesz z usług banku. - Z chwilą przyjęcia przez doradcę twojego wniosku rozpocznie się 30-dniowy okres wypowiedzenia.
Po tym czasie twoje konto i produkty z nim powiązane zostaną zamknięte.
Zamknięcie konta w Millennium Banku za pomocą systemu transakcyjnego MilleNet
Bank Millennium mnie bardzo pozytywnie zaskoczył, ponieważ umożliwia swoim klientom zamknięcie konta całkowicie online za pośrednictwem platformy transakcyjnej MilleNet. Z jej poziomu, składając jedną, prostą dyspozycję, można zamknąć konto i powiązane z nim produkty, tzn. kartę debetową, limit w koncie czy lokatę.
- Zaloguj się na swoje konto w systemie MilleNet.
- Kliknij w prawym górnym rogu swoje imię i nazwisko, a następnie Wnioski i umowy → Zamykanie konta w MilleNet.
- Wybierz z listy konta, które mają zostać zamknięte.
Uwaga: Jeśli otwierałeś konto osobiste z lokatą lub kontem oszczędnościowym w pakiecie, to zamknięcie ROR-u będzie jednoznaczne z zamknięciem lokaty lub konta oszczędnościowego. - Wskaż numer rachunku, na który mają zostać przelane pieniądze pozostałe po zamknięciu.
- Wskaż powód zamknięcia konta (spokojnie, to jest pytanie zamknięte, a do wyboru masz kilka opcji).
- Potwierdź SMS-em złożoną w banku dyspozycję.
W momencie dostarczenia SMS-a rozpocznie się 30-dniowy okres wypowiedzenia.
Pamiętaj! Jeśli bank zmienia opłaty lub regulamin produktu, możesz skorzystać z natychmiastowego trybu rozwiązania umowy. W innych przypadkach możesz wnioskować o regulaminowe rozwiązanie z 30-dniowym okresem wypowiedzenia.
O tym pamiętaj, zamykając konto:
- Zostaw pieniądze na uregulowanie opłaty za obsługę konta i utrzymanie karty.
- Składając wniosek o zamknięcie rachunku, rezygnujesz również (oczywiście, jeśli korzystałeś) z powiązanych z nim produktów: kart debetowych, kont oszczędnościowych, lokat, ubezpieczeń itp.
Na szczęście Bank Millennium nie pobierze od Ciebie żadnej opłaty ani za zamknięcie rachunku, ani za przelanie pozostałych pieniędzy na nowe konto, w związku z czym na koncie muszą zostać tylko pieniądze na opłacenie obsługi konta. Pamiętaj jednak, że likwidacja konta nie jest równoznaczna z tym, że bank wykreśla cię ze swojej listy mailingowej. Jeśli zakładając konto, wyraziłeś zgody marketingowe, to musisz je teraz odwołać. Niestety, możesz to zrobić tylko w placówce banku.